Sabtu, 12 September 2009

Himpunan Antara Kita Semalam.

Hamba tak pasti apakah kesan yang dibawa pulang oleh setiap orang sahabat dari perhimpunan antara kita semalam. Cuma bagi hamba bilangan seramai semalam yang sekaligus merangkai kait berbagai peringkat usia adalah suatu kenangan yang patut kita ulang ulang dari semasa ke semasa.

Apabila keluarga menjadi besar tentulah berbagai sulam bunga bertekat menganyam jalin berbagai kelainan. Namun selagi kelainan itu kita terima sebagai lumrah dalam proses membina keindahan kita tetap terhindar dari perit membekam rasa.

Gambaran yang sudah berjaya kita tunjukkan secara zahir dalam permesuaratan kita semalam adalah satu gambaran yang cukup memberangsangkan. Kita sebenar2 adalah bersaudara dalam keluarga yang besar.

Hamba membuat catatan ini dengan tujuan untuk merakamkan harapan supaya semangat yang telah berjaya kita tunjukkan semalam adalah benar dan tetap benar dalam penganutan generasi lapis lapis terkemudian.

Semuga catatan ini menjadi kenangan kepada mereka untuk diambil contoh iktibar bagi diamalkan berterusan kerana seperti yang kita sama sama tahu cabaran cabaran dimasa masa akan datang sudah akan bertukar menjadi ancaman yang kena kita hadapi.

Maka bersedua bersetialah kita tanpa sebarang gores calar tersemat simpan dalam dadarasa atau otakingat. Inshaallah.

Tiada ulasan: